חסידי ויז'ניץ, אתם לא רצויים בקרית מלאכי

    דוד לזר 4 Comment on חסידי ויז'ניץ, אתם לא רצויים בקרית מלאכי
    17:03
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on הפתעה בפוניבז': מונה ר"מ חדש וצעיר משושלת מיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בקרית מלאכי לא רוצים את חסידי ויז'ניץ, כך מדווח אלי ג'אן ב –mynet , לדבריו, הסיפור החל לפני כחצי כשנה, קבוצה מחסידי ויז'ניץ החלו לרכוש דירות במתחם 'המחנה' בעיר.

    עד כה בשלב א' – קנו חסידי ויז'ניץ כ- 70 דירות, אולם כעת, רגע לפני תחילת שיווק שלב ב' – החליט ראש העיר אליהו (ללו) זוהר להצר את צעדיהם של החרדים – חסידי ויז'ניץ ולמנוע מהם להתגורר במקום. ואיך מונעים מחרדים לבוא ולהתגורר? – איומים מראש העיר וסגניו ומכשולים טכניים.

    הטיעון המרכזי של אנשי ראש העיר נגד אכלוס החרדים בעיר: "אם הם יגיעו נצטרך להקצות להם בתי כנסת, תלמודי תורה וגני ילדים, והשכונה הזו לא מתאימה לזה".

    ואם לחרדים אסור אז לעולי צרפת מותר. רק בחמישי האחרון – שיגר ראש העירייה מכתב לקהילה הצרפתית – בבקשה שיגייסו עולים חדשים שיבואו להתגורר במקומם של חסידי ויז'ניץ, ראש העיר הבטיח להם: מסגרת מתאימה כולל בית ספר, גני ילדים ובית כנסת וזאת בכדי שיוכלו להמשיך את חייהם הקהילתיים באותה מתכונת, כמו בצרפת אזרחי צרפת.

    מתברר, שלצרפתיים אפשר לבנות בתי ספר, בתי כנסת וגני ילדים, אבל אם אתה חסיד ויז'ניץ אז הדבר פתאום לא אפשרי.



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      הביקורת טיפשית מישהו שמע על רשת בתי ספר של יוצאי צרפת? אם חסידי ויזניץ ישתלבו בבתי הספר הכלליים אין שום בעיה. נדמה לי שזו לא הכוונה….

    2. 3

      נכון כי הם פרימטיבים ולא נעימים לו אנחנו החרדים היינו נעימים היו רוצים

    3. 1

      הכל בגלל הארנונא היום בשום עיר בארץ לא רוצים עניים ברוב ערי הארץ לא בונים דירות 3 חדרים אלא 4 ומעלה בגלל שלא רוצים שיבואו עניים ולא ישלמו ארנונא. זה כל הסיפור.